Pagina's

dinsdag 2 augustus 2011

Barneveld

Je hebt het misschien al gezien in andere blog`s, Zondag 31 Juli ben ik naar Barneveld geweest met Arjen en Ben en Cees heeft ons rondgeleid door het Paradijs en het Klompenpad.
Een prachtig gebied dat Cees op zijn duimpje kent.
Al snel zagen we de eerste Ree
Ze zag ons ook en ging er snel vandoor
Op een ander veldje stond een Reebok en twee hinde`s
De Bok had duidelijk zin in het vrouwtje maar die was er nog niet voor "in".
We zijn omgelopen om de Reeën van dichterbij te fotograferen.
Horen ze iets?
Ik steek gewoon mijn tong uit dan gaan ze wel weg
Ja, de Reeënbronst is echt begonnen.

Mannetje en Vrouwtje in dezelfde houding.
De laatste Reeën foto met tongetje wilde ik jullie niet onthouden.
Onderweg kwam ik dit Hooglander kalfje tegen in een weitje.
Lief ben ik hè?
Ik ben goed in gekke bekken trekken.
Stoer
Nu ga ik ff eten
en een tukkie doen.
Ponny met Veulen
Bij een watervalletje gespeeld met de sluitertijd.
Hier TV 0,5 - f  32 - ISO 800
TV  1/10 - f  27 - ISO 800
TV 1/25 - f  6,7 -  ISO 800
Deze vind ik zelf het mooist.
We kwamen ook langs een bloemen wei`tje
Alleen daar had ik mij al de hele dag kunnen vermaken.
Ik had natuurlijk het groene blaadje weg moeten halen, hà hà!
Blauwe Korenbloem
Er stonden daar ook  Roze en licht  Blauwe  exemplaren.
Bij deze foto heb ik Vignettering toegepast (de buitenranden en hoeken iets donkerder gemaakt)
Die Aren zijn ook leuk voor een foto
Gentiaan.
Dit bloemetje zul je niet vaak tegen komen in de natuur, het is heel zeldzaam.
Zeldzaam is deze Eend niet maar ik vind ze best mooi.

Cees had s`middags andere bezigheden, Ben ging op huis  aan en Arjen en ik gingen nog even naar de kijkhut bij de Lepelaars plassen.
Helaas geen IJsvogel gezien  en ook geen Zeearend.
Wel dit vrouwtje Tafeleend.
Ze was druk aan het duiken.
Het lijkt of ze bedekt is met  een  laagje gel maar het is gewoon water
Ze heeft het slik op haar kop zitten van het grondelen in de bodem.
Vanuit de kijkhut naar de auto bleven we foto`s maken, de Soldaatjes vonden de schermbloemen een mooi plekje om te paren.
Stokroos
Met deze witte Stokroos komt er een einde aan dit lange blog.
 
Alle foto`s zijn gemaakt met de EOS 500 D en de 100-400 lens.
Mijn camera is inmiddels gerepareerd, wat er aan mankeerde weet ik nog niet, Ben gaat hem morgen ophalen.
Zondag gaan Arjen en ik richting Ben en dan meteen een dagje fotograferen.
Afgelopen Zondag was een hele leuke dag, Ben, Cees en Arjen, nog bedankt voor de gezellige dag en  ik  hoop dat het Zondag weer zo leuk wordt.
Groetjes Greet
 
 
Iedereen bedankt voor het bekijken van mijn foto`s en het geven van een reactie.

23 opmerkingen:

  1. Inderdaad een heel lange blog maar heerlijk om naar te kijken. Wel lastig om dan overal wat van te kunnen zeggen. Bij de eerste twee foto's zit een draad door de oren, dat vind ik jammer, want het zijn mooie plaatjes (kan je dat wegklonen?)Alle reeën staan er mooi op. En kleine kalfjes, ja daar smelt ik ook van en deze kleine Hooglandertjes zijn ook echt snoepies. Watervallenexperiment vind ik ook de laatste het spannendst. En je macro's zijn stuk voor stuk prachtig en zelfs dat groene blad irriteert me niet.
    Mooie serie, ik heb er van genoten!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet, wat hebben jullie een heerlijke dag beleefd! Super dat je zo veel reeën hebt gezien, en je hebt ze prachtig in beeld gebracht.
    Haha, alle dieren steken hun tong uit, wat is dat toch ;-)
    Wat goed dat jullie die gentiaan hebben gezien, die komt idd niet zo veel voor geloof ik.
    Het Hooglanderkalf is een dot!
    En de Tafeleend glimt inderdaad heel apart, mooi! jammer dat niet meer zagen bij de kijkhut. Ik heb er vorige week uren gezeten, ook niks.
    Fijn dat je camera weer gemaakt is, maar ook met deze maak je prachtig fotowerk hoor.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeten: het tweede watervalletje heeft mijn voorkeur, die vind ik wat rustiger dan jouw favoriet
    Nogmaals groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel mooi uit daar en het is ook heel mooi weergegeven Greet.
    Zo'n watervalletje met lange sluitertijd is ook heel mooi.
    Ik vind de korenbloem ook heel mooi belicht!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Greet

    Mooi Blog.
    Watervallen zijn prachtig ook met de lange sluitertijd.
    Geweldig dat kalf.
    Ook de bloemen, ik hou daar enorm van.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Greet,

    Nou en of dat jullie een geslaagde ochtend hebben gehad in Paradijs. Mooie momenten heb je vast kunnen leggen van de Reeënbronst. Gaaf dat die paar keer zijn tong uitstak. Zijn echt heerlijke natuurlijke platen met de Reeën erop, waar ik graag naar kijk. En ook de kalf SH stak zijn tong uit, wat ook weer een mooie plaat opleverd. Als ik zo'n Sh kalf tegenkom moet ik er ook altijd even paar fotootjes van maken...ze huppelen trouwens ook grappig.

    De waterval opnames vind ik wat minder, maar dat komt omdat ik mooiere opnames gezien heb van watervallen met hele lange sluitertijden op het net. Neemt niet weg dat je lekker aan het experimenteren geweest bent. Ook je laatste van die serie vind ik het mooiste. Blijven oefenen zal ik zeggen, en lekker spelen met de sluiterijd.

    De Tafeleend genomen in de kijkhut. jammer dat je niet meer bent tegengekomen maar deze Tafeleend heb je toch wel op een erg fraaie manier op de foto gezet. Vooral die met Slik op haar kop, die vind ik geweldig.....geeft wat meerwaarde aan de foto.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet
    Weer een geweldig mooie serie wat is daar veel te zien dat kalf is helemaal TOP wat een beauty zeg super opnames de watervalletjes zijn ook mooi geworden
    Fijne dag hé groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige foto's Greet.
    die reen zijn top zo dicht bij erg mooi.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf dat jullie zo veel reeen hebben gezien ... en dat schotse hooglander kalfje ... die is echt lief!

    Groetjes,Miranda
    http://mirandabosfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi gebied, genoeg te zien. De reeën zijn mooi geluk, jammer dat "het" er niet in zat. Zo dichtbij en dan even snuffelen..jammer.
    Je waterval is ook weer eens heel iets anders, de eerste is mijn favo. En je kleine SH wat een snoetje.
    Het is een fijne dag geweest met mooie beelden, kan je trots op zijn.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,
    Wat een mooie serie foto's heb je gemaakt.
    Het is toch wel een prachtige lens 100-400 mm.
    De foto's van de jonge hooglander zijn wel heel leuk geworden.
    Vind de eerste foto van de waterval het mooiste.
    Ik heb erg genoten van deze dag.

    Gr Cees

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh Greet, die reeën, geweldig, wat heb je ze er toch mooi op staan. Jullie hadden meer geluk met de Paradijs-reeën als wij, een maandje geleden.
    Ook de jonge Hooglander is prachtig. En de rest van je foto's, heerlijk. Genieten.
    Ik vind het eerste watervalletje het mooist.
    Leuk he, dat we zo allemaal onze voorkeur hebben.

    groetjes en tot zaterdag
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat is het heerlijk om zo samen op stap te gaan dat is al genieten en dan begin je pas. trouwens een geweldige serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Greet,

    niet om het een of ander, maar hier staat weer een prachtige serie foto's. Ik ben gek op blauw en de korenbloem heb je geweldig weergegeven. helaas zie ik die hier nooit meer, maar bij jou staat ie er heel fier op :-)

    Die watervalletjes zijn heel apart en van sluitertijden heb ik nog niet echt kaas gegeten, maar dat komt allemaal nog wel.

    Echt weer even genieten hier.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er weer goed van genoten, Greet! Dat is duidelijk te zien. En hier en daar een draad of spriet er bij in beeld, so what? Dat zit er toch ook? Heb ik geen moeite mee. Trouwens die eend met het slijk op de kop vind ik ook prachtig! Groetjes maar weer, Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. weer een mooie repo
    je heb je weer behoorlijk vermaakt zie ik
    top gedaan
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Greet

    Wat heb je mooie foto's van de reeën iso 800 en 1/45 vind het erg knap met monopod.
    De hooglanders blijft een mooi dier om op de foto te zetten en is je goed gelukt.
    Van de waterval ga ik voor de eerste.
    De bloemen en eenden van het paradijs en de lepelaarplas zijn prachtig.
    Fijn dat de camera weer gemaakt is kunnen we hem zondag weer ophalen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn reeën toch prachtige dieren. Je hebt ze ook mooi op de foto gezet. De jonge hooglander is natuurlijk ook hartverwarmend met die tong uit z'n mond.
    En dan natuurlijk weer jouw mooie macro's van bloemen.
    Ik heb je blog weer met veel plezier bekeken Greet.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De gezelligheid straalt er weer vanaf! Wat een mooie tijd! Dat hooglandertje wat een schatje en wat super scherp! Maar ook het korenbloemetje, wat een mooie dof! en dan al die soldaatjes en mooie stokrozen! Je bolg was weer erg mooi! Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Greet
    Ook al van die prachtige Reeën foto's..Wat een dag...Leuk..dat jullie naar Cees zijn geweest.
    En wat een prachtgebied hé..
    Jullie moeten genoten hebben..om je tong bij af te likken (past wel bij je foto's)
    En de Lepelaarsplassen..De Ijsvogel/Zeearend was er dan wel niet...maar de Tafeleend is ook prachtig.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Greet,
    Net terug van vakantie, dus heb ik een hele inhaalslag te maken bij de verschillende logs. Wat hebben jullie geluk gehad met het zien van de reeën. Jammer van de draad bij de bovenste twee foto's. Maar gelukkig heb je daarna nog nieuwe kansen gehad. Het Schotse hooglanderje is een dotje.
    Leuk om de verschillende reacties te zien op de watervalletjes. De eerste heeft mijn voorkeur.
    Je bent weer erg enthousiast aan het fotograferen geweest.
    Groetjes, Gonnie
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Greet,
    Het was gezellig zondag en je foto's mogen er zeker zijn, ik vind het knap gedaan met dit licht.
    Dikke complimenten!!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi Greet, jullie hebben een mooie dag gehad daar en veel gezien.
    leuk dat die ree zijn tongetje naar je uitstak en dat kalfje ook; dat zijn toch leuke momentjes.
    ook van deze serie heb ik weer zitten genieten.
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet