Pagina's

dinsdag 1 februari 2011

wandeling in de AWD van Donderdag 27 Januari en wat vogels om het huis

Met een lekker zonnetje en warm aangekleed ging ik met Joke naar de AWD.
We liepen langs het zwarteveld kanaal omdat de wind daar minder te voelen was en ja dan is het natuurlijk leuk om ook even naar de vossen te gaan.
 Joke fotografeert niet en ze kreeg het koud dus ik kon niet lang mijn geliefde vossen fotograferen terwijl er volgens mijn waarneming wel 5 rondliepen.
Het kan zijn dat het er een minder was want zo zijn ze op de ene plek en dan kom je ze weer heel ergens anders tegen.
Er was er een die ik daar echt nooit had gezien, een mooie grote vos, flink oranje/bruin met een grote witte borst en hals.
Die kwam vast op de vrouwtjes af.
Hier de foto`s;
Zaagbek paartje.
Ik heb er een vreemde uitsnede van gemaakt want het water in de linkeronderhoek was erg uitgebeten door het zonlicht, ik vind het wel leuk uitgepakt.
Jammer dat de pootjes er niet helemaal opstaan, ik zag hem en meteen KLIK want je weet maar nooit of hij zò weer weg schiet.
Dit is dus de grote vos.
Dit jonge vosje, volgens mij de dochter van vrouwtje vos leek wel gecharmeerd van de grote vos.
Hij lijkt te denken "lekker ding".
Ja hoor ze hebben elkaar gevonden, de liefde lijkt wederzijds. 
Hier is goed te zien hoe groot de vos is. 
Deze foto heb ik iets lichter gemaakt, hij was erg donker, ik moet weer helemaal wennen aan foto`s maken in de zon.
Ja, Rein, als je je tong uitsteekt ga ik weer hoor!
Aan de andere kant van het pad ging het uitdagen door.
Het is ook wel een schoonheid.
En hij maar loeren.
Na de close-upjes in vol ornaat.
Moeder houdt alles goed in de gaten.
Op de terug weg nog wat plaatjes van de mooie lucht gemaakt.
En een kijkje op het nieuw kanaal
Dit was het weer maar nu volgen nog wat vogels die ik zaterdag heb gefotografeerd.
Roodborstje in de zon.
De foto was een tikkeltje overbelicht wat ik met schaduwen/hooglichten heb proberen te verbeteren.
Het borstje is wel een beetje fel geworden, het lijkt wel een mandarijntje op pootjes.
Merel komt ook even grazen.
Ik kon bijna geen afscheid nemen van de vogeltjes,  wanneer lukt het nu om zoveel foto`s te maken van een roodborstje.
Eindelijk met iets in de snavel.
In de bomen heb ik pindanetjes en vetbolletjes gehangen daarvan valt af en toe iets op de grond, volgens mij heeft het rb.tje een stukje pinda.
Ik heb mij weten losrukken maar bij de ringvaart kwam ik langs eenden en meerkoeten.....
en die zijn ook leuk!
Mooi eendje met dubbele spiegeling in het water.


 Met plaatjes van een boze eend komt er een einde aan dit blog.
Ik moest kleine uitsneden nemen want het gebeurde ver weg.
Dit soort spektakel vind ik altijd zulke leuke plaatjes opleveren, als ik mij verveel ga ik gewoon eens een middagje aan de waterkant zitten loeren op dit soort actie`s.

Ik wil nog even vermelden dat mensen zònder googel account ook kunnen reageren op mijn blog, gewoon anoniem aanklikken bij profiel.
Groetjes weer,
Greet


33 opmerkingen:

  1. prachtige foto`s Greet
    ja ik ben erg gek op de vosjes dus dat was weer genieten super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van de vossen.
    Ben sinds kort groot fan van de AWD, afgelopen vrijdag mn man meegenomen en we werden getrakteerd door de herten, vos en waterspreeuw.
    Gr Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uitstekende opname's Greet, ook die vossen staan er weer super goed op....kleuren en belichtingen zijn prima.....dus was het weer fijn om deze serie te bekijken.

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet
    Mooie plaatjes van de vos.
    Roodborstjes zijn ook altijd leuke beestjes om te fotograferen en dat is je prima gelukt.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Potverdrie Greet, wat een verrassende vossenserie heb jij gemaakt, zo bijzonder met die aanbidder van het jonge vosje erbij, wat een grote stoere vos is dat zeg! Het jonge vosje vind ik echt ontzettend mooi, die is mijn favoriet. Je foto's zijn weer van topkwaliteit, echt genieten hoor.
    Het roodborstje is ook enig, wat geweldig dat je zoveel plaatjes van zo dichtbij kon maken.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn het prachtige fotos van het roodborstje, Greet. Ik begrijp het wel, dat je daar geen afscheid van kon nemen.
    Maar je andere fotos zijn ook weer heel mooi.

    Groetjes Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet,
    Geweldig die vossenfoto's, zeker waar ze met z'n tweeen op staan. Dan zie je echt hoe groot ie is. Ik wil ook weer naar het AWD als ik deze foto's zie. Zeker op een doordeweekse zonnige dag. Leuk die meerkoet van achteren met dat gras. Daarvoor moest je wel plat op je buik, denk ik zo. Ook de zaagbekjes zijn mooi.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet je eerste uitsnede is zeer geslaagd!
    Maar ook het vosje heb je heel mooi vastgelegd, ook het Roodborstje zo mooi van scherpte en ook de eendjes je blog is weer om van te genieten.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei Greet,

    Je roodborstjes zijn echt retescherp. Het zijn toch wel lastige beestjes om 1x goed op de foto te krijgen en jij hebt er zoveel prachtig geplaat.
    Tsja en dan de vossenserie. De laaste tijd wordt je doodgegooid met deze vossen, maar je hebt ze er toch maar prachtig opgekregen.
    Lekker he die rode kleuren met dat zonlicht?
    Maar de eerste foto van de meerkoet spreekt mij persoonlijk het meest aan.
    Mooi zwart (bij de meeste meerkoet foto's is dat grijzig) en een mooi rood oogje. Heel mooi.
    Jammer dat het snaveltje net open gaat op het moment van afdrukken, maar door de mooie kleuren (uitstekende belichting) toch de meest bijzondere.
    Een hele mooie serie weer uit de koker van Greet.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige foto's Greet!
    Het roodborstje, de eenden in actie en natuurlijk de vossen. Nou kom ik ook veel in de AWD, zowel Oase als Zanvoortselaan, maar ik zie Nóóit vossen en jij aan de lopende band. Waar zitten ze dan??

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet,
    Wat een prachtige serie foto's weer.
    Ik geniet altijd weer als ik zie hoe de vos op de foto staat, of hij er voor poseert.
    Dat is wel leuk zo'n middag, met zoveel mooie scherpe foto's.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dit is even genieten wanneer je dit ziet. En wij genieten nu met je mee. Wat is het prachtig om hier bijna elke week van te kunnen genieten.
    Je hele serie was weer een genot, volgende week weer..??? ik mag het graag zien..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig mooie serie Greet en die Vossen wou dat die hier waren super mooi
    en prachtig ook de vogeltjes hele mooie serie
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Greet,
    Je vossen foto's zijn weer toppertjes, heel mooi!!
    Fraaie opnames van de omgeving en je vogels helemaal goed, super van scherpte en belichting.
    Samen met je verhaal is het weer genieten.

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weer super genoten van je blog; ga zo door Greet.
    (Y)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Greet wat heb je weer een geweldige sirie neer gezet.
    De vos geweldig en het roodborstje hij bleef wel lekker zitten
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Greet, wat is die vos groot. Op de foto waar het jonge vosje ook op staat zie je pas wat een joekel het is, die hoop ik nog eens te mogen ontmoeten, deze Beer van een vos.
    En wat een prachtige foto's van het roodborstje.
    De hele serie vind ik top, mooie lichtval en die uitsnede van de zaagbekken vind ik juist wel leuk zo.
    Genieten weer.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Greet,
    Weer een mooie serie hoor.
    De vossen staan er mooi op.
    Maar ook het roodborstje staat er netjes op.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Greet, Wat een prachtige serie heb je weer gemaakt. De grote vos heb ik nog nooit gezien. maar wat een schitterend, stoer beest is dat. Hij staat er mooi op. Je roodborst foto's zijn ook geweldig. Ik heb gelukkig ook een rb.stje in de tuin, maar het is nog niet gelukt om hem zo mooi als jij op de foto te krijgen. Mijn complimenten.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Greet

    Het ziet er super mooi uit.

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow wat een serie greet,
    ik ben en blijf jaloers op die prachtige foto's van dat vosje. Prachtige kleuren en scherpte. Een topserie,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt het roodborstje er mooi op staan, prachtig van kleur! Leuk he, al die watervogels.. het levert van die leuke, speelse plaatjes op.
    Ik heb weer genoten van je wandeling ;)
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Greet Het is wederom een prachtige serie geworden en het is inderdaad een grote vos zeg die ken ik ook nog niet...hopelijk ga ik hem ook nog eens ontmoeten binnenkort de roodborstjes zijn ook toppie echt weer genoten!
    http://gerysfotografie-2.weebly.com/
    Liefs Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Greet,

    De vossenopnames zijn weer zéér goed gelukt, heb er dan ook mooi van genoten. Ook de ontmoeting met het Roodborstje is erg leuk om te zien, en ook wel herkenbaar. Zijn hele grappige vogeltjes, die nog mooi kunnen zingen ook. Prima vastgelegd.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ha greet
    ten eerste bedankt voor je leuke reacties op mijn blog
    ten tweede wil ik je even een compliment geven hoe je de vossen en vogels in beeld gebracht heb
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Greet, ik kom via Ghita op je site.
    Wat een geweldige mooie foto's heb je hier staan.
    Erg mooi om te zien, ik heb er van genoten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie serie zeg, vooral die vossen, de foto's vertellen echt een verhaal,
    kwam via google op je blog terecht (zocht info over AWD) en o.a. dit blog (en ook andere over de AWD) zijn een inspiratie geweest om ook een blog te beginnen.
    Mischien wil je er eens kijken? http://switch62.blogspot.com/
    Groet
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje greet die vos is volgens mij echt een stuk groter !!
    Mooie fotos

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Greet schitterende foto's van de vossen staan er erg mooi op
    Fijn weekend Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Greet
    Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt in de AWD..De vossen samen zijn natuurlijk mijn favoriet!..Ik heb het erg druk gehad met van alles en nog wat..En voelde me heel erg moe (bijna niet achter de pc gezeten..geen puf).
    Vandaar deze late reactie.
    Leuk trouwens dat je meegaat met de cursus..
    Dat word zeker gezellig :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Greet,
    Wat een geweldig mooie foto's!! Een hele mooie serie van die vosjes met ook een grappige omschrijving bij elke opname van dat verliefde stelletje. Ook je foto's van dat roodborstje zijn van grote klasse!!
    Mijn complimenten hiervoor!!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind jouw vossenfoto's zo ontzettend mooi. Ik zit er echt met veel bewondering naar te kijken.
    Het roodbostje staat er trouwens ook prachtig op.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tjonge je vossenfoto's zijn geweldig...TOP gedaan hoor, ze gedragen zich volgens mij als volleerde modellen, prachtig hoor, maar ook het roodborstje en de andere vogels zij pracht...
    super serie, ik heb genoten van je wandeling...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet