Pagina's

donderdag 16 december 2010

Vervolg van zaterdag 11 december en foto`s van maandag 13 december.

Na het spelen met sluitertijden kwam ik bij het nieuw kanaal een paar eenden tegen die ik nog nooit had gezien (niet bewust tenminste) heb ze opgezocht in mijn boekje en volgens mij zijn het tafeleenden.
Erg schuwe dieren, ik stond verdekt opgesteld maar ze gingen alleen maar verder bij mij weg.
Niet duidelijk te zien maar deze vlugge vogels maken mij nieuwschierig, in mijn boekje heb ik ze niet kunnen vinden.
Deze foto is iets duidelijker, wie het weet mag het zeggen.
Deze weet ik wel, het zijn kuifeendjes.
Toen ik de foto`s maakte zag ik wel dat er een iets te pakken had maar op de computer zag ik pas dat het een kikker was, dat was nieuw voor mij dat ze kikkers eten.
Hij had best moeite om alles netjes naar binnen te werken.
Vijf pittende eendjes.
In een ander gedeelte van het nieuw kanaal zag ik wilde zwanen
Ik ben nog omgelopen in de hoop wat dichterbij te komen maar deze zwanen zijn echt heel schuw.
Later kwam ik ook nog dit hertje tegen.
Wat zijn ze toch lenig, kop en kont tegelijk op de foto.
Als laatste van 11 december dit gele trilzwammetje,
de volgende foto`s zijn van maandag 13 december, ik mocht weer fietsen in de duinen.
Bij ingang de Zilk ben ik het duin in gegaan, ik mag alleen op de harde paden fietsen (met een geel ding aan mijn stuur) en ben richting de Marelberg gegaan.
Ik klaag niet hoor maar lopen is veel prettiger om foto`s te maken.
Ik zag deze kraai (of roek), plekje voor de fiets zoeken, camera uit de tas.... dan is de vogel gevlogen!
Hertje (spitser) aan de kant van de weg.
Ik ben altijd blij als ik koeien zie, ik vind ze zò leuk!
Tijdens het fotograferen van deze koe liep er een hele groep herten achterlangs, te snel om er foto`s van te maken.
Ik heb mij voorgenomen om eens wat vaker iets van het landschap te laten zien.
Inmiddels ben ik bij het westerkanaal, de lucht begint te veranderen, het is ongeveer half 1maar het lijkt wel zon`s op of ondergang.
Richting Zandvoort is de lucht nog aardig blauw.
Gaaf om helemaal hier te zijn, hier ben ik nog nooit geweest.
Ik ben weer ergens een zijpad in gegaan en zie wilde zwanen.
Ineens hoor ik een luid getrompetter...vliegende zwanen...klik, klik, klik!
En weg zijn ze!
Wat is dat een gaaf geluid, ze waren al lang niet meer te zien maar ik hoorde ze nog.
Een eindje verder zag ik dit stelletje met maar liefst 5 jongen.
Die jonge dieren hebben toch ook een eind gevlogen helemaal hier naartoe, de wilde zwanen broeden in noord Europa of noord Azie.
Ik was van plan om via panneland naar huis te fietsen, heb even iets gedronken in een schuilhut waar deze dame lekker lag te herkauwen.
De andere dames liepen een eindje verder.
De herkauwende dame ging staan om te kijken wie daar zat in die hut en wat daar voor een raar ding stond.
Ik pakte mijn fiets weer en ze bleef als een standbeeld staan kijken.
Ik besloot toch maar niet via panneland te gaan want er kwam een hele donkere lucht aan, via de marelberg ben ik richting de Zilk gegaan.
Het was nog steeds droog en ik zag mooie vogeltjes, die waren gevlogen vòòr ik mijn fiets ge stalt had maar dit pimpelmeesje wilde wel even poseren.
Misschien een beetje tipsie van de bessen want het zat heel dicht bij mij.
Toch maar snel alles ingepakt want nu begon het te regenen, op de terugweg ben ik z...nat geregend maar wat was dit genieten.
Ik kan mij nu al verheugen op beter weer.

Dit was het weer voor deze keer, bedankt voor het kijken en voor de reactie`s op mijn vorige blog`s,
groetjes van Greet

10 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,

    Helaas heb ik ook geen idee wat dat voor vogels zijn :-(
    Mooie platen van de zwanen, en dat geluid van de vleugels is inderdaad heel gaaf om te horen.
    De koe en de Pimpelmees zijn ook top!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige opnames Greet...vooral de wilde zwanen en het pimpelmeesje in de duindoorns.

    Ook ik verheug me op beter weer, al dat natte gedoe is niks voor mij.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Greet
    Het is niet goed te zien wat voor vogels dat zijn volgens mij meeuwen.
    Het is weer een mooie serie en veel wintergasten erg mooi.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet, wat is dat genieten hè, met al die wintergasten, de Wilde Zwanen, ik vind ze zó fantastisch, en inderdaad dat geluid dat ze maken, geweldig.
    Jammer inderdaad dat de meeste wintergasten zo schuw zijn, dat maakt het fotograferen lastig, maar ook wel weer een uitdaging natuurlijk. Jij bent er goed in geslaagd hoor!
    De onbekende vogels zouden tureluurs kunnen zijn?
    Top dat je door je fiets op nieuwe plekken kunt komen, alleen zal het nu even niet lukken met de sneeuw, het komt hier met bakken naar beneden. Ik wil eigenlijke net als maandag weer naar de reeën op de hei, maar dat wordt vast niks.
    Fieten en fotograferen gaat inderdaad lastig samen. Je pimpeltjes zijn prachtig, en ook het koeienstandbeeld is top.
    Het kuifeendje met de kikker, wat een leuke verrassing!
    Grappig dat je ook met collages werkt, haha, dat verdoezelt heel goed de foto's van wat mindere kwaliteit ;-)
    Overigens mankeert er aan die kwaliteit niet zo veel bij jou.
    Ik heb weer zitten genieten van je AWDbeelden!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Greet, prachtig!
    Het is telkens weer zo genieten.
    Hele mooie eenden, vogels koeien erg mooi gedaan! Jammer van al dat regen en een nat pak maar je opnames zijn dit alles wel de moeite waard geweest. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie serie weer hoor. De jonge koetjes spreken me het meest aan. En jouw moed en geduld om daar te zijn, althans onder die omstandigheden (in de zomer ben ik er vaak een hele dag).

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. altijd weer een verrassing wat je ons laat zien. Weer een prachtige serie, het slaan van de vleugels is een machtig geluid. Wist ook niet dat ze kikkers aten. En de koe is weer heel mooi genomen..heb weer genoten..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Greet,

    Je fietstocht door de AWD heeft toch weer leuke plaatje opgeleverd. Jammer dat de Wilde Zwanen zo schuw zijn. Maar ze staan er toch redelijk op.

    Ook de pimpelmees staat er fraai op.

    De wegvliegende vogels zijn Tureluurs.

    Je kan op deze link een soortgelijke foto zien, alleen dan is die wat scherper.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Tringa_totanus-pjt.jpg

    Groeten en fijn weekend.
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk greet dat je met de fiets op plekken kan komen waar je eerder niet kwam.
    Dan gaat er weer een wereld voor je open !!
    Je hebt weer een hoop gezien en vastgelegd .....ik uhh fiets ff met je mee.
    Ik zag dat de 23 januari ook mee gaat...gezellig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Greet,
    Wat heb je weer mooie foto's.
    De kuifeend met die kikker in zijn snavel, een mooi fotomomentje. De wilde zwanen (vooral de vliegende), wat zijn ze toch mooi, maar ook je pimpelmeesjes in de duindoornstruik vind ik super. De koeien vind ik ook altijd leuk, ik zet ze zelf ook graag op de foto. en de landschappen zijn ook mooi vastgelegd.
    Ik was die maandag bij de Oase gaan wandelen, en ben ook natgeregend, maar het was wel genieten, zoals altijd.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet