Pagina's

woensdag 15 december 2010

Eindelijk niet meer glad, ik kan weer naar de AWD fietsen (11 Dec.)

Ik had tijd, de weg was niet meer glad en het was redelijk weer, joepie! ik kon weer naar de AWD.
Ik zit hier op een onzalige tijd dit blog te maken, had dit in de avond willen doen maar "even" op de bank liggen werd een paar uur....dan nu maar!
Ik ben steeds aan het proberen vogels te fotograferen en bij Panneland zat deze merel,
beetje in het donker maar redelijk dichtbij.
Ik ga niks meer zeggen over de foto kwaliteit want ja, dat is ook relatief natuurlijk, het moment daar, gaat het eigenlijk om.
Grappig om te zien hoe de merel zit te poseren.
Ik loop toch maar verder en elke paddenstoel valt nu op na de vorst en de sneeuw.
vanaf de andere kant.
Ik loop via de beukenlaan en het vinkenveld richting het betonnen kanaaltje om te kijken of ik de waterspreeuw zie maar die heeft een ander stekkie gevonden.
Dit hert lag lekker te duffen.
O, er ligt een heel groepje.
Dit vond ik een mooie symmetrie.
Ik loop langs het water tegenover het eiland van Rolvers (waar de drie jonge koeien lopen), het is natuurlijk smerig zo`n drol maar kijk eens hoe mooi dat eigenlijk is.
Nog een beetje dichterbij!
Het valt mij op dat deze koeien goede poep hebben, vaak zie je van die dunne vlaaien van koeien maar ik denk dat dit "normaal" is.
Vlak bij de omheining zag ik een mannetje en vrouwtje moeflon, het vrouwtje ziet er niet goed uit, ze is mager en heeft een rare ademhaling.
Een paar weken geleden sprak ik een boswachter, de proef met de moeflons wordt niet voortgezet.
Zodra er een goede plek gevonden wordt gaan ze weg.
Het gebied waar ze nu lopen is niet groot genoeg en vrij rond laten lopen is geen optie.
Zal nog niet mee vallen om ze te vangen.
 Grappig dier is het eigenlijk, het heeft iets van een schaap maar ook wel van een hert.
Ik ging kijken of ik een vos zag, vrouwtje vos zag ik wel af en toe lopen maar wat was hier aan de hand, ze was heel erg schuw.
Mijn oog viel op dit, is het een drooggevallen kanaal of moet er juist water in komen?
Eerst dacht ik dat het een andere vos was maar het is echt vrouwtje vos.
Een paar mensen hadden zitten eten en behoorlijk wat kruimels achter gelaten, inmiddels was Ria  http://ria-struinendoorhetawd.blogspot.com/ ook aangekomen, wij zaten in de schuilhut en ons vriendinnetje kwam toch dichterbij om de kruimels op te eten.
Zou ze ons herkennen? Zo schuw als ze was kwam ze toch heel dichtbij ons.
Dat was trouwens heel gezellig dat ik Ria daar trof en we hebben samen wat foto instellingen uitgeprobeerd.
Omdat ze vrij dichtbij kwam heb ik verschillende close-up`s gemaakt en daarbij vooral scherpgesteld op haar mooie ogen, wat heeft ze toch een prachtige blik.
Ze heeft een flinke wond aan haar neus.
Ze zien er zo lief uit die vossen maar een gevecht kan best heftig verlopen.
 




Het water loopt uit haar bekkie.
Dit is zò leuk, als je met iemand samen bent kun je mooi gebruik maken van haar blik als ze kijkt naar iemand.
Dit was het laatste portretje, ik  ga weer richting huis want Saartje moet uitgelaten.
Onderweg zie ik steeds een politie helikopter en dat is natuurlijk een mooi oefen object.
Het is geen vogel maar het beweegt  is ver weg en vliegt in de lucht.
Ze waren vast iets aan het zoeken en bij panneland zag ik ook veel politie.
Maar zover was ik nog niet....
Ik ben vandaag van de portretjes en een van de drie jonge koeien loopt erg dichtbij het water.


Even lekker krabben aan een takkie.
Nadat ik deze foto genomen had ben ik toch wel een beetje geschrokken, de koe kwam ineens naar mij toe en maakte een soort huppeltje op de plaats!
Wilde ze mij aanvallen? Of is dit gewoon koeien gedrag?
Gelukkig ben ik niet bang uitgevallen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ze liep daarna gewoon weg!
Zo`n portretje van de achterkant heeft ook wel wat.
Bij het betonkanaaltje wil ik meestal even spelen met het water, verschillende sluitertijden uitproberen.
Hier is sluitertijd 0/3 gebruikt.
Hier 1/6
En hier 1/350.

Hier eindig ik dit blog want ik weer verder slapen, de foto`s die ik verder nog gemaakt heb doe ik bij de foto`s van maandag 13 December (dat zijn er niet zoveel) want ja, gisteren ben ik weer geweest.

Ik hoop dat iedereen net zo geniet van de  foto`s als ik heb gedaan bij het maken en wil jullie bedanken voor de reactie`s op mijn vorige blog.
Groetjes Greet

15 opmerkingen:

  1. Hoi Greet,
    Wat heerlijk dat je weer naar de AWD toe kon!
    Fiujn voor jou, maar ook voor mij, want nu kan ik weer van je mooie foto's genieten.
    Alhoewel je de koeienvlaai van mij achterwege mag laten, hihi!
    Wat een heerlijke vossenportretjes! Je hebt daar met Ria vast een zeker een top uurtje doogebracht. De derde van onder,met die grote ogen, vind ik de allermooiste.
    Spelen met de sluitertijden bij het water is altijd erg leuk, wat een verschillende beelden levert dat op, wat is fotograferen toch een geweldige hobby!
    Ik kijk uit naar je volgende serie, tot dan,
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal Top Greet,
    wat een prachtige serie, ja de vossenfoto's zijn echt super....zo mooi van dichtbij kunnen nemen dat de haartjes te tellen zijn.

    Dank dat ik even mocht meegenieten.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Greet,

    En of ik weer genoten heb van je foto's. Vooral de Vosportretjes zijn weer een genot om naar te kijken. Eigenlijk om jaloers op te worden. :(

    Ik wil ook weer snel de AWD in, maar gebrek aan tijd, kom ik er niet zo snel aan toe.

    Groetjes,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Greet,

    Wat een leuke en leerzame serie weer. Ik vind het drooggevallen kanaal en de vossen allemaal toppers. Je experiment met "bevroren water" vond ik ook leuk. Met dit licht kun je ook een mooie sluitertijd krijgen. Mijn AWD bezoek afgelopen vrijdag was flut: veel regen en spekglad. Hoop binnen kort naar de Oostvaardersplassen te kunnen. Eind januari ga ik in ieder geval naar het Lauwersmeer voor de tienduizenden ganzen. Misschien vrijdag naar de AWD, maar goed ik kijk in de ochtend wel naar de buienradar en trek dan m'n plan.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn complimenten Greet wat een mooie serie en de close ups van de Vos zijn SUPER mooi
    wou dat ik die hier ook eens rond zag lopen
    hé ben een beetje jaloers ha ha
    fijne dag hé en maak maar weer mooie foto's Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet
    Je bent lekker aan het exspermiteren geweest met je camera leuk.
    Die vos blijft leuk je foto’s zijn weer top.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Greet wat een mooie foto`s en heel goed die van de vos het is weer super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi Greet,

    Vogels fotograferen valt inderdaad nog niet mee. De kleurruis is nog wel redelijk uit de foto te halen achteraf. Ze zijn verder prima gelukt.
    De Waterspreeuw zagen wij maandag in de betonnen bak bij het Pannenland dus een stuk dichter naar de uitgang. Iets te donker daar om een goede foto te schieten en vooral omdat de Spreeuw geen seconde stil zit. :-)

    De vos staat er ook prachtig op in close-up en je kunt goed zien dat ze gebeten is op de neus.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Greet,

    Superserie van de vos. Het diertje is dan wel tam, maar het blijft fantastisch om er mooie portretfoto's van te maken.
    In 1 van de foto's staat je wwerspiegeling in het oog van de vos. Was je dat al opgevallen?

    Inderdaad zijn vogels fotograferen lastig en je hebt volkomen gelijk dat het om het moment gaat.
    Het is zo lastig omdat er vaak takjes tussen zitten, waardoor scherpstellen zo'n probleem wordt. Je merel staat er in ieder geval mooi op.

    Geniet er nog maar even van dat je naar de AWD kan. De komende dagen sneeuw en gladheid. Doe voorzichtig!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet, wat fijn voor je om daar weer te zijn. Pracht opnames maar ik ben blij dat ik geen geur scherm heb haha. Prachtige opnames ook weer van het vosje, heb echt enorm van deze serie genoten. Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk voor je dat je de deur weer uit kon, en ons deze mooie foto's kan tonen. Het vosje is weer eens een prachtig model en het spelen met het water is heel leuk weer gegeven..heb weer genoten van je serie..hopelijk gaat het niet te veel vriezen, want je foto's uit het AWD zijn prachtig.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet
    Het was mij de laatste keer ook opgevallen dat de ademhaling van de ooi Moeflon..niet normaal was.
    Ik denk dat ze longwurm heeft ..Maar vreemd genoeg hoeste ze niet. Nee..Het gaat niet goed met haar.
    De drol vind ik wel gaaf..Je ruikt hem zowat door de p.c. heen :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Greet,
    Wat een mooie serie weer zeg.
    Vooral de vossefoto`s zijn top!!.
    Gr john.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je er eindelijk weer op uit kon!
    Wat een prachtige serie zeg. Ik vind het vosje zo'n ontzettend lief, maar tegelijkertijd verdrietig smoeltje hebben. Hij poseerd prachtig!
    Sorry voor mn late reacties maar ik ben paar dagen niet lekker geweest en ondertussen heb ik een surpriseparty voor mn 40e verjaardag achter de rug hahahaha, maar ik geloof dat ik weer helemaal bij ben op mn eigen blog. Nu alle andere blogs nog.
    Fijne dag,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Greet,
    Stuk voor stuk weer hele mooie foto's van je. Die Moeflon en die Vos zijn erg mooi. Ook de foto's van die Koe zijn erg mooi geworden, zijn ook erg mooi van kleur. Alleen die geurige hoop van de Koe vond ik wat minder, haha...!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet