Pagina's

vrijdag 19 november 2010

Foto`s van maandag 15 november

Ik had niet vèèl tijd maar soms scheen de zon en het was droog, daarom met een omweg toch nog even de duinen in.
Zaterdag had ik de waterspreeuw gefotografeerd maar nu was het licht beter, ja van dit beestje word je hebberig, het nodigt uit om steeds meer foto`s te maken.
Ja, waar vind je nu een vogel die mooi is en vrij goed blijft zitten!........ In het AWD!
Het is ook best een uitdaging want het beestje zit geen moment stil.
Als eerste kwam ik deze tonderzwammen tegen
en weer dat mooie mos, als ik weer ga neem ik mijn macrolens mee.
De mooiste kleuren kom je tegen.
En ik kwam Ria tegen http://ria-struinendoorhetawd.blogspot.com/, we hebben samen een stukje opgelopen.
Stronken en rare vormen vind ik altijd boeiend en Ria weet dat ook te waarderen en nu ben ik natuurlijk erg nieuwschierig naar haar foto`s (die vast veel weg hebben van de mijne)!
Deze jonge hinde lag lekker in het gras, de spitser liep langs haar en het leek alsof hij haar een kusje gaf.

Misschien maken ze een afspraakje voor als het donker is?  Dat kan toch? 
Het blijft leuk, herten fotograferen.
En de waterspreeuw ook!
Hij zat helaas niet op een erg mooi plekje en ging ook nog tegen het licht in zitten.
Hier kijkt hij naar boven, vast of er onraad dreigt (roofvogels of zo!)
De waterspreeuw is de hele dag bezig met insecten of kleine visjes vangen in het water.
Voor zijn ogen heeft hij een soort vliesje waarmee hij goed onderwater kan kijken.
Ria en ik hebben de waterspreeuw achter ons gelaten en zijn verder gelopen, Ria ging nog wat verderop en ik richting uitgang.
Zòmaar een tak begroeid met mos.
Goed dat ik deze holle tak nog heb vastgelagd, gisteren lag hij omgetrokken.
Onderweg op de fiets zag ik de lucht mooi kleuren dus, afstappen, camera uit de tas en vastleggen!
Dit is de laatste foto, genomen vanaf de bartenbrug.
Zo zie je maar weer, middagje naar de AWD en je komt altijd met foto`s thuis.
Gisteren ben ik weer geweest, samen met Loes, de foto`s komen in mijn volgende blog.

Ik wens iedereen een mooi (foto) weekend en wil alvast bedanken voor de reactie`s
Groetjes Greet

11 opmerkingen:

  1. Hallo Greet,
    Dat is het voordeel als je zo dictbij dit mooie natuurgebied woond hè......
    Prima opname`s .
    Mooie kleuren.
    Alleen die 2 blauwachtige opname`s van de waterspreeuw , dat is een blauwzweem.
    Dat kan je met een bewerkingsprogramma zo weghalen.
    Maar voor de rest weer een mooie reportage.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja John, ik zag de blauwzweem ook toen ik ze geplaatst had, ik ga het morgen proberen te veranderen.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een prachtige serie gemaakt, het spreeuwtje is al een aardig fotomodel. Je komt altijd met prachtige foto's thuis. En dan op de terug weg nog deze zon's ondergang te mogen zien, kom je weer helemaal vrolijk thuis.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Greet
    Je hebt er weer mooie opnames van gemaakt.
    Die waterspreeuw is wel de meest gefotografeerde vogel in de AWD.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke wandeling en gezellig dat je Ria bent tegengekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een mooi wandeling gemaakt. De waterspreeuw wil wel heel graag op de foto, hij staat er prachtig op! En dan die prachtige luchten wat een sfeertje, echt gaaf.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Greet,
    Wat zijn je mossen nog netjs gelukt met de telelens, hoe mooi moeten ze dan niet worden met de macro?
    Die liefkozende hertjes zijn zó zoet! De kleuren verschillen ineens, heb je met de witbalans zitten spelen? De laaste zijn trouwens de mooiste. Ik zie die verschillen ook bij de beroemde waterspreeuw. Zelf heb ik daar ook met witbalans zitten stoeien nadat ik ook zo'n blauwe serie had. Volgens bij krijg je dat effect als het donkerder wordt en de camera nog op bewolkt staat. Ik ben er nog niet uit wat dan het beste is, AWB doet het redelijk, en gisteren heb ik schaduw gebruikt, was ook niet verkeerd.
    Toch blijft het enig, die waterspreeuw en de hele hype erom heen, en je foto's zijn weer prima!
    De afsluiter met de ondergaande zon is ook weer toppie, vooral die laatste, mooi!!!!
    Ik ga kijken of ik zo mijn blog van ons fijne dagje de wereld in kan sturen :)
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zie dat je ook helemaal in de ban raakt van de (korst)mosjes ;) Wordt nog erger straks met de macrolens! Wat een prachtige zonsondergang.
    Vormen fotograferen is idd ook heel erg leuk. Ook zoiets, waar je, als je er echt op gaat letten, steeds meer van ziet
    groetjes
    Albertine.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Greet,
    Die hertjes vind ik zo lief, zo vertederend. Echt zo'n onderonsje. De serie van de waterspreeuw is ook prachtig, zo'n vogeltje blijft leuk, je blijft fotograferen, en het is ook niet erg om er veel foto's van te zien.
    Ook de mosjes vind ik mooi, dat zijn toch dingen waar je heel snel aan voorbij loopt, maar als je goed kijkt, zie je hoe mooi dat toch ook is.
    Weer een log om van te genieten Greet.
    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Greet wat een hele mooie serie heb je weer gemaakt en die vertederende hertje's super mooi
    en dan de laatste prachtige zonsondergang heel mooi en de zwammen en mosjes geweldig
    Fijn weekend hé groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Greet
    die waterspreeuw staat er weer groet op het is weer een mooie serie ik heb zitten te genieten.
    bedankt
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet