Pagina's

zondag 31 oktober 2010

Foto`s van Donderdag 28 Oktober, o.a. vossen

Ik wandel met Joke, het weer is goed maar de zon laat het afweten.
We lopen langs het water richting de plek waar de  bedel vossen vaak te vinden zijn.
Deze drie jonge koeien blijven een dankbaar foto object.
Lief toch!
Zomaar wat bekkie`s

Dag meiden, we lopen verder.
Vier soorten mos op een kluitje, had ik nu maar naar Joke geluisterd, die weet ze allemaal te benoemen!
Ja hoor, meneer vos is thuis!
Wat ziet hij er goed uit met zijn dikke vachtje.
Hij poseert mooi voor mij maar krijgt niks!
Ook niet als hij extra mooi kijkt.
Een eindje verder komen mensen aan lopen, hij is meteen een en al aandacht.
Ik pak mijn tas om iets te drinken te pakken en hij komt meteen naar mij toe.
FF krabben.
Ineens gaat hij er vandoor.
Mevrouw vos zat een eiendje verder naar ons te kijken, ging hij daarom weg?
Jammer ik had hun begroeting wel willen vastleggen.
Ze zat wel te luisteren, haar oortjes gingen steeds naar achteren.
Ja dame, je kunt nog zò lief kijken je krijgt niks!
Ook zij ziet er heel goed uit, ik had haar al een paar maanden niet gezien en gehoord dat ze mank liep van de zomer maar daar was nu niets meer van te zien.
Wat prachtig toch die scherpe blik.
Voor mij kan een sessie met een model in de studio hier niet tegenop.

De achtergrond is hier vrij egeaal van kleur, het zijn de steentjes van de weg.

Toen ze weg was stond meneer vos ineens op een heuveltje.
Dit was de laatste vossenfoto, Joke hield het niet meer........ haar wijntje wachtte bij de uitgang.
Maar we moesten eerst nog terug lopen, we namen een andere route dan op de heenweg, langs het zwarteveld kanaal.
Alles begint al mooi te kleuren.
Of juist te ontkleuren, zèker tegen de grijze lucht van die dag.
Geen idee wat die persoon daar stond te doen maar hij past wel mooi in het plaatje!
Joke haar wijntje moet nog even wachten, zwanen, daar kan ik niet zomaar aan voorbij lopen.
Ze hadden bijzonder mooie rode snavels.
In de buurt waar ik woon zitten ook zwanen in een vijver en die worden door de hele wijk van oud brood voorzien, die hebben hele lichte snavels, ik vraag mij af of dat er iets mee te maken heeft.
Zò mooi hoe de herfst kleuren op dit moment zijn!
Een reiger die op een tak boven het water zat.
Foto is niet helemaal top, er kwamen een paar busjes langs, (van een zorginstelling) en ik zag dat de reiger onrustig werd dus snel geklikt.
Deze elfenbankjes heb ik ook al eerder gefotografeerd, toen waren ze nog helemaal roze.
Eigenlijk worden ze steeds mooier.
Ik heb met veel plezier deze foto`s gemaakt en ik hoop dat anderen ze met plezier bekijken.

Ik loop met mijn camera meestal in de duinen te wandelen en fotografeer de dingen die mij opvallen en je ziet, er is altijd wel wat te fotograferen!
Tot de volgende keer,
groetjes Greet

13 opmerkingen:

  1. Hallo Greet,
    Weer een mooie serie hoor.
    Vooral de portretten van de vossen zijn weer erg mooi.
    Netjes!!.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn weer mooie foto’s Greet
    Erg mooi die herfst tinten en de vos
    Groetjes Herman versteeg,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer een mooie serie van mevrouw en meneer vos. Wat zijn het toch prachtige beesten. Kijk er graag naar.
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Greet

    Fijn om weer zoveel mooie opnames te mogen bekijken, mijn vriend de vos staat er ook weer prachtig mooi op.... 't is weer genieten geblazen....dank daarvoor.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig Greet !!!
    De vosjes blijven mooi he en ze zien er weldoorvoed uit...die redden het wel deze winter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Greet,

    Erg mooi die portretten van de koeien en vossen. De vossen zien er inderdaad goed uit in hun volle vacht.
    Sommige foto zijn wel een tikkie aan de lichte kant zoals b.v. de laatste drie, maar verder zijn ze top!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Greet, telkens als ik de vosjes voorbij zie komen dan denk hoe is het mogelijk. Zo mooi zoals je ze voor de lens krijgt. Ja ook de andere opnames zijn prchtig hoor. Het was weer een mooie wandeling, groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Greet,
    koeien, vossen, herfstlandschap en géén herten, heb je geen ontwenningsverschijnselen ?
    Wat een vossenportretten heb je weer zeg, maar het blijft leuk.
    Het verschil in kleuren/belichting tussen meneer en mevrouw Vos valt me op, andere plaats met ander licht waarschijnlijk?
    Het was me weer een genoegen, tot de volgende keer, groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je hebt er weer wat moois van gemaakt Greet
    vooral onze ster de vosjes ze zien er weer goed uit ik heb zitten genieten bedankt
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie vossenserie zeg. Leuk dat je mevrouw vos ook hebt gezien, de laatste paar keer heb ik alleen de rekel gezien.
    De koeien zijn ook prachtig, en wat heb je die zwaan mooi (tweede zwanenfoto).
    Ja het is weer genieten in de AWD (hoezo verslaafd), nu weer met die prachtige herfstkleuren.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Greet
    Prachtige serie van de vos..En hij ziet er inderdaad stukken beter uit dan een tijdje geleden.Komt ook door de (winter) vacht..half December/Januari/Febr..gaan ze alweer paren. en dan zien ze er helemaal Top uit.
    Ook de foto's van de herfstkleuren zijn prachtig.
    En in je vorige log..Het Goudhaanje..Wat is dat een mooie vogel..Maar ook de Tietenboom was erg leuk.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Greet
    Wat een geweldig mooie serie zeg en de Close-ups van de Vossen echt KLASSE heel mooi dat is echt genieten zo hé
    en natuurlijk de Koeien heel mooi dat zijn van die schatjes
    Fijne dag hé
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Machtig mooi weer Greet.
    Wij zijn vandaag geweest , de koeien uit de verte gezien, geen vosjes wel herten en zeker mooie vergezichten.
    Wat een pracht gebied is het toch hè.
    Vanavond loop ik ff lekker met je mee ,morgen maak ik wel een log

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor de leuke reactie`s op mijn blog.
Ik waardeer erg dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven.
Groetjes Greet